vineri, 9 martie 2012

Oare avem soluţii pentru sistemul medical?

Pentru că îmi place să fiu prevăzător, într-un din zile am trecut pe la maternitate Am vrut să aflu care este mersul lucrurilor acolo. Pentru aceasta am sunat o cunoştinţă care lucrează acolo.

Ajung să mă întţlnesc cu acea cunoştinţă care mia răspuns la toate întrebările pe care le-am pus. De menţionat că maternitatea în cauză este cea de stat şi nu vrea maternitate privată

Unul dintre lucrurile pe care am vrut să le aflu a fost tariferele care se practică
Acestea sunt.
de la 100 Eu pină la 200 Eu pentru doamna ginecolog
pentru anestezist 50 Eu, pentru moaşă tot 50
iar pentru asistente de pe tura, cam 10 ron pe fiecare tură.

Dacă într-o maternitate de stat se întâmplă asta,oare de ce ni se trage un nesimţit de CAS în fiecare lună din salar?. De ce să plătim nişte servicii medicale de 2 ori?  Bani din CAS unde se duc? pentru că atunci când ai nevoie să fii nevoit să plăteşti?

Desemeni am intrebat cu cine va naşte soţia mea. La care  primesc un răspuns de genul ai de ales. Poţi să optezi pentru medicul curant, sau pentru medicul care este de gardă. În primul rând dacă optezi pentru prima variantă trebuie să îi plăteşti drumul de acasă şi apoi extra tariferele de mai sus. Şi aceasta în contextul în care 9 luni de zile, acealaşi medic curant. şi la ca bine înţeles ai plătit de fiecare dată. Oare nu ar fi normal ca măcar naşterea să fie altfel socotită?
Dacă optezi pentru cea de a doua variantă (cea cu medicul de gardă), cunosţinţa mea spunea "îţi asumi riscul priceperii sau şi îndemânarea fiecărui cadru medical".


Şi totuşi unde pleacă CAS nostru ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu